Minulla oli huhtikuun alussa tori.fi:ssä auto myynnissä. Hassun hauska ilmoitus, mistä hyvällä sisälukutaidolla ymmärtää että olen ihmiskaupan uhri. Vähän tästä eteenpäin on saman merkkinen varaosa auto Pihtiputaalla myynnissä "vääntösauva taka-akselista poikki"..

Viime viikon kävin Lehtoperällä työmiestä leikkimässä. Tämän viikon maanantaina kun olin lähdössä jatkamaan leikkiäni. Menin mattojenpesupaikalta hakemaan vettä muutamalle puulle, mitä keksin tarhata. Auto oli aivan kunnossa kun menin tänne, ei mitään sivuääniä. Lastasin autoon arviolta 200l vettä ja kun lähdin ajamaan rupesi kuulumaan jotain rahinaa auton alta. Ajoin Pihtilinnan pihaan ja huomasin, että perä viistää maata vasemmalta. Jousi tai iskunvaimennin mennyt poikki? Kävelen vähän matkan päässä olevaan autokorjaamoon kyselemään, että uskaltaako sillä ajaa tänne autoa korjattavaksi. Kyllä kyllä. Selviää että tallainen taka-akselin vääntösauva on mennyt poikki. Eihän niitä vääntösauvoja ole muualla, kuin naisten perseessä. 

Ymmärrän että se on sahattu lähes poikki ja vedän hevosen kännit mielenosoitukseksi.

Noh, seuraavana päivänä aamulenkillä käyn kysymässä paikalliselta purkaamolta taka-akselia tähän. Juuri sopivasti oli purettu joku ruosteinen romu pihassa 170€ . Eihän se semmoista kannata laittaa, eikä minulla ole tarpeeksi käteistäkään. Korjaamoltahan varmaan saa maksuaikaa.. 700-800€ homma vaihtaa hyväkuntoinen taka-akseli ja auton jälleenmyynti arvo on jotain 1200€. Nyt siellä on joku purkkaviritelmä ja selkäranka menee poikki, kun kuopat ja kumpareet hakkaa selkään. 

Pihtiputaan kunta on vihamielisyyttään tehnyt minun autosta arvottoman.